Tickets personaliseren: zo werkt dat
gepubliceerd op 08 april 2025
Personaliseer je ticket vóór 14 juli zodat je straks zorgeloos vanaf minuut 1 kunt grooven en stoeven. Want elke ticket moet op naam staan van de persoon die ‘m gebruikt. Waarom? Omdat niemand zit te wachten op gezanik bij de poort omdat alles op naam van “den Dirk uit Terborg” staat. Word je bij de ingang van de Zwarte Cross gecontroleerd en klopt de naam op het ticket niet? Geen nood! We sturen je dan, met brokjes in het hart maar met rechte rug, langs de helpdesk zodat je alsnog zorgeloos naar binnen komt. Smeekbedes zijn overbodig. Het is niet (we herhalen: niet) meer mogelijk om de naam nu nog online aan te passen.
Stap 1: Ga naar de website
Vanaf het moment dat personalisatie mogelijk is ontvangt de hoofdboeker een mail, degene waarvan het e-mailadres dus is ingevuld tijdens het plaatsen van een bestelling. Klik in die mail op de knop ‘personaliseren’.
Stap 2: Login
Log in met het e-mailadres waarmee je ook de order hebt geplaatst en vul de gevraagde gegevens in.
Stap 3: Personaliseer als hoofdboeker je eigen ticket(s)
Klik op ‘personaliseer’ bij de ticket(s) die je zelf wilt gebruiken. Het is belangrijk dat de naam op de ticket overeenkomt met degene die hem daadwerkelijk gaat gebruiken.
Je kunt maar één type ticket op je eigen naam personaliseren. Je kunt bijvoorbeeld niet twee campingkaarten op je eigen naam zetten, maar wel verschillende dagkaarten.
Stap 4: Nodig anderen uit
Heb je ook tickets gekocht voor anderen? Nodig ze dan uit om hun eigen ticket(s) te personaliseren. Klik op ‘uitnodigen’, kopieer de link die je te zien krijgt en stuur deze via bijvoorbeeld WhatsApp of e-mail naar degene voor wie het ticket bedoeld is. Diegene kan vervolgens met zijn/haar eigen e-mailadres inloggen en zijn/haar ticket personaliseren. Het is mogelijk dat de persoon die jij uitnodigt nog een account moet aanmaken, indien die persoon nog niet bij ons bekend is.
Zitten er jeugdkaarten in je bestelling? Dan ben je mooi rap klaar, die hoeven namelijk niet gepersonaliseerd te worden en worden verzonden per mail zodra de overige tickets uit de order zijn gepersonaliseerd.
Stap 5: Klaar!
De hoofdboeker kan de gepersonaliseerde tickets downloaden vanuit de personalisatie-omgeving. Zijn alle tickets uit de order gepersonaliseerd? Dan ontvangt de hoofdboeker de tickets (ook) per mail. Nu is het kwestie van aftellen tot de Zwarte Cross 2025!
Stap 6: Oeps, verkeerde naam op het ticket?
Wacht even! Wat moet je nu doen als er toch iemand anders gaat dan diegene die gepersonaliseerd heeft? Dan kan de hoofdboeker het ticket depersonaliseren in de personalisatie-omgeving en vervolgens de persoon die wel gaat uitnodigen om het ticket te personaliseren.
Ik heb mijn ticket via TicketSwap gekocht. Hoe kan ik de naam wijzigen? Dat kan via ticketswap.nl (let op: via de website en dus niet via de app). Ga naar het ticketoverzicht > klik het ticket aan waarvan je de gegevens wil aanpassen > ga naar ’ticketgegevens bewerken’ en voer jouw gegevens in. Klaar? Dan vind je een nieuw ticket in jouw account.