Zoeken Shop

Veelgestelde vragen

1. Algemeen

Wanneer is de Zwarte Cross 2026?

O jazeker, geen tijd voor gelul of poespas: dit zijn de goddelijke data van de Zwarte Cross 2026. Guts ze in je agenda, stuw elke dag een roestig muntje in je dikke porseleinen spaarzwijn, en dan loop jij volgend jaar weer vier dagen lang als een tierige goudhaan of hitsige kloek over een dansvloer vol graan.

Zwarte Cross: 16 – 17 – 18 – 19 juli 2026

Mijn fiets is weggehaald na afloop van 't festival, kan ik 'm nog terugkrijgen?

Heb je verzaakt en je fiets niet meegenomen na afloop van het festival, uiterlijk maandag na 12.00u? Dan kun je ‘m ophalen aan de Buys Ballotstraat 5 in Lichtenvoorde (dus NIET bij het Gemeentehuis), op één van de kijkmiddagen: dinsdag 22 juli, woensdag 23 juli of donderdag 24 juli tussen 13.30u en 16.30u. En oh ja! Vergeet niet je fietssleutel mee te nemen!

Stel ik ben mijn caviatrimset, OV-kaart of tapdansschoenen verloren op de ZC. Wat nu?

Zwarte Crossers zijn goudeerlijk. Alles wat ze vinden op het terrein, of dat nou telefoons, tepelpiercings, flippo’s of onesies zijn, brengen ze naar de Infostand op het festivalterrein of het Gemeentehuis op de camping. Wil je weten of je voorwerp gevonden is? Via iLost worden alle gevonden voorwerpen online geregistreerd met foto én de locatie waar je ‘m kunt ophalen. Check deze pagina. Na het festival kun je terecht bij de Gemeente Oost-Gelre voor je verloren zaken.

2. Tickets

Wanneer is de kaartverkoop voor de Zwarte Cross 2026?

🏁 Crossinschrijvingen: 1 november
🎟️ Kaartverkoop Harder!-kaartverkoop: 8 november
🌍 Wereldwijde kaartverkoop: 15 november

3. Harder! fanclub

Ik heb nog vragen over mijn Harder!-lidmaatschap, waar kan ik terecht?

Heb je alles gelezen? Ook deze pagina? Maar kom je er alsnog niet uit of ervaar je problemen met je code of het bestellen? Mail dan even naar [email protected].

4. Zwarte Cross op ADE

Stappenplan personaliseren van tickets

Personaliseer je ticket vóór 24 oktober zodat je straks zorgeloos vanaf minuut 1 kunt feesten. Want elke ticket moet op naam staan van de persoon die ‘m gebruikt. Waarom? Omdat niemand zit te wachten op gezanik bij de poort omdat alles op naam van “den Dirk uit Terborg” staat. Word je bij de ingang van Zwarte Cross op ADE gecontroleerd en klopt de naam op het ticket niet? Geen nood! We sturen je dan, met brokjes in het hart maar met rechte rug, langs de helpdesk zodat je alsnog zorgeloos naar binnen komt. Smeekbedes zijn overbodig.

Stap 1: Ga naar de website
Na de betaaltbevestiging ontvangt de hoofdboeker (degene waarvan het e-mailadres dus is ingevuld tijdens het plaatsen van een bestelling) een mail. Klik in die mail op de knop ‘personaliseren’.

Stap 2: Login
Log in met het e-mailadres waarmee je ook de order hebt geplaatst en vul de gevraagde gegevens in.

Stap 3: Personaliseer als hoofdboeker je eigen ticket(s)
Klik op ‘personaliseer’ bij de ticket(s) die je zelf wilt gebruiken. Het is belangrijk dat de naam op de ticket overeenkomt met degene die hem daadwerkelijk gaat gebruiken.

Je kunt maar één ticket op je eigen naam personaliseren.

Stap 4: Nodig anderen uit
Heb je ook tickets gekocht voor anderen? Nodig ze dan uit om hun eigen ticket(s) te personaliseren. Klik op ‘uitnodigen’, kopieer de link die je te zien krijgt en stuur deze via bijvoorbeeld WhatsApp of e-mail naar degene voor wie het ticket bedoeld is. Diegene kan vervolgens met zijn/haar eigen e-mailadres inloggen en zijn/haar ticket personaliseren. Het is mogelijk dat de persoon die jij uitnodigt nog een account moet aanmaken, indien die persoon nog niet bij ons bekend is.

Stap 5: Klaar!
De hoofdboeker kan de gepersonaliseerde tickets downloaden vanuit de personalisatie-omgeving vanaf 24 oktober 2025. Zijn alle tickets uit de order gepersonaliseerd? Dan ontvangt de hoofdboeker de tickets (ook) per mail. Nu is het kwestie van aftellen tot de Zwarte Cross 2025!

Stap 6: Oeps, verkeerde naam op het ticket?
Wacht even! Wat moet je nu doen als er toch iemand anders gaat dan diegene die gepersonaliseerd heeft? Dan kan de hoofdboeker het ticket depersonaliseren in de personalisatie-omgeving en vervolgens de persoon die wel gaat uitnodigen om het ticket te personaliseren.

Ik heb mijn ticket via TicketSwap gekocht. Hoe kan ik de naam wijzigen?
Dat kan via ticketswap.nl (let op: via de website en dus niet via de app). Ga naar het ticketoverzicht > klik het ticket aan waarvan je de gegevens wil aanpassen > ga naar ’ticketgegevens bewerken’ en voer jouw gegevens in. Klaar? Dan vind je een nieuw ticket in jouw account.

Welke artiesten komen er op Zwarte Cross op ADE?

De ‘D’ in ADE snappen we, maar we blazen in die paar uurtjes nog veel meer in je net weer bijgetrokken Zwarte Cross-gezichtje. Verwacht stunts, stampende muziek en ander donders spektakel. Het wordt een Zwarte Cross-cocktail waarbij Ruffneck je broekje komt laten trillen, Ruben van der Meer a.k.a. Gabbertje je verdrinkt in jarennegentig-nostalgie, Paul Elstak je stampskills op de proef stelt en Piraten Power Hour je keihard laat knuffelen. De spanning wordt opgebouwd door CRÜPO, Lies Zhara, Jordy Dijkshoorn en een DJ-set van DONNIE, en de eindklapper wordt verzorgd door Gezellige Uptempo. 

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

In onze ticketshop kun je veilig betalen met iDEAL, Creditcard en Paypal.

Kan ik de naam op een ticket nog wijzigen na personalisatie?

Personaliseer je ticket vóór 24 oktober 2025 zodat je straks zorgeloos vanaf minuut 1 kunt feesten. Want elke ticket moet op naam staan van de persoon die ‘m gebruikt. Heb je niet op tijd je ticket gepersonaliseerd? Stoute deugniet dat je d’r bent! Nu staat de ticket op de naam van de hoofdboeker. Word je bij de ingang van de Zwarte Cross gecontroleerd en klopt de naam op het ticket niet? Geen nood! We sturen je dan, met brokjes in het hart maar met rechte rug, langs de helpdesk zodat je alsnog zorgeloos naar binnen komt. Smeekbedes zijn overbodig. Het is niet (we herhalen: niet) meer mogelijk om de naam nu nog online aan te passen.

Wat gebeurt er als mijn naam niet overeenkomt met mijn ID?

De gegevens op je ticket moeten exact overeenkomen met je identiteitsbewijs. Als dit niet klopt, behoudt het evenement te allen tijde het recht om je de toegang te ontzeggen. Zorg er dus voor dat je bij aankoop de juiste gegevens invult en neem altijd een geldig ID mee naar het evenement.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, na een succesvolle betaling ontvang je direct een bevestiging per e-mail, ook ontvang je een e-mail met informatie over de personalisatie van jouw ticket(s). Controleer altijd of deze mail in je inbox of spamfolder is terechtgekomen. Daarnaast kun je je aankoop ook terugvinden in je account als je met een geregistreerd profiel hebt gekocht. 

Wanneer ontvang ik mijn tickets?

Vanaf 24 oktober 2025 kun je jouw tickets downloaden in de My order omgeving. Wanneer de volledige order is gepersonaliseerd ontvang je ook een email waarin staat dat je je tickets kunt downloaden.  

Kan ik een ticket voor iemand anders kopen?

Ja, dat kan. Bij de bevestiging van je bestelling ontvang je een linkje naar de personalisatie-omgeving. Nodig in de personalisatie-omgeving je vrienden uit om hun ticket te claimen door op de knop ‘Mijn bestelling’ te klikken en bij elk ticket ‘uitnodigen’ te selecteren, en stuur hen de uitnodigingslink. Elke persoon heeft een eigen Zwarte Cross-account nodig om zijn of haar ticket te claimen. Het ticket is alleen geldig in combinatie met zijn of haar ID.

Hoe weet ik of een doorverkocht ticket geldig is?

Tickets die via TicketSwap (indien deze mogelijkheid er is) met SecureSwap worden gekocht, zijn altijd geldig. Het oude ticket van de verkoper wordt ongeldig gemaakt en de koper ontvangt een geheel nieuw ticket met een unieke barcode. Tickets die buiten TicketSwap (zoals via Marktplaats of Facebook) worden aangeboden, zijn altijd op eigen risico en kunnen ongeldig verklaard worden.

Wanneer is Zwarte Cross op ADE?

Zwarte Cross op ADE is op 26 oktober 2025 van 15:00 uur tot 22:00 uur.

Wat is de locatie van Zwarte Cross op ADE?

Zwarte Cross op ADE vindt plaats in de Kromhouthal in Amsterdam, Gedempt Hamerkanaal 231.

Hoe oud moet je zijn voor Zwarte Cross op ADE?

Zwarte Cross op ADE is voor 18 jaar en ouder. Breng een geldig identiteitsbewijs mee (ID-kaart, paspoort of rijbewijs).

Hoe kom ik op Zwarte Cross op ADE?

Openbaar vervoer (3 opties)

  1. De snelste en makkelijkste manier is om de veerboot te nemen vanaf Amsterdam Centraal naar het IJplein.
  2. Neem de Buiksloterveer van Amsterdam Centraal en fiets naar de locatie
  3. Neem de Noord-Zuidlijn naar het dichtstbijzijnde station en loop naar de evenementlocatie.

Auto
Parkeren in Amsterdam is altijd lastig. Bij de Kromhouthal zelf kun je helaas niet parkeren. In de buurt rondom de Kromhouthal is er wel parkeergelegenheid maar deze is beperkt en helaas betaald.

Fiets
Er is een fietsenstalling beschikbaar waar je je fiets kunt parkeren.

Hoe kan ik mijn ticket(s) personaliseren?

Wil je als hoofdboeker je eigen ticket claimen (personaliseren)? Volg deze stappen:

  1. Open de personalisatielink
    Na je bestelling ontvang je naast de bevestigingsmail ook een personalisatiemail. Klik op de knop Personaliseren in deze e-mail.
  2. Ga naar je bestelling
    Je ziet een overzicht van alle tickets in je bestelling.
  3. Klik op ‘Claim’
    We raden aan om voor het gemak het eerste ticket in de lijst te claimen.
  4. Vul je gegevens in
    Voornaam, achternaam, e-mailadres, geboortedatum, telefoonnummer en adres.
  5. Bevestig
    Controleer je gegevens en klik op Bevestigen. Je ziet nu je naam op het ticket in de bestelling. Dit betekent dat je ticket succesvol is geclaimd.

Tip:
Wil je de personalisatie ongedaan maken? Klik dan op de knop Unclaim bij het ticket.

Ben je uitgenodigd om je ticket te claimen (personaliseren)? Volg deze stappen:

  1. Open de uitnodigingslink
    Klik op de link die je hebt ontvangen van de hoofdboeker.
  2. Log in of maak een account aan
    Gebruik je eigen e-mailadres (niet dat van de hoofdboeker). Heb je nog geen account? Klik op Account aanmaken volg de stappen.
  3. Vul je gegevens in
    Voornaam, achternaam, e-mailadres, geboortedatum, en eventuele aanvullende evenementvragen.
  4. Bevestig
    Controleer je gegevens en klik op Bevestigen. Je ziet nu je naam achter het ticket staan — dit betekent dat je personalisatie is geslaagd.

Tip:
Wil je de personalisatie ongedaan maken? Klik dan op de knop Unclaim bij het ticket.

Nog steeds problemen met personaliseren?
Neem contact met ons op via dit formulier.