Stappenplan personaliseren van tickets
gepubliceerd op 18 november 2023
Vanaf 24 november 2025 is het mogelijk om je ticket(s) te personaliseren. De hoofdboeker ontvangt een mail met de titel ‘Personalisatie is gestart voor Zwarte Cross 2026‘. Volg vervolgens deze stappen om de tickets in je e-brievenbus te krijgen.
Stap 1: Ga naar de website
Vanaf het moment dat personalisatie mogelijk is ontvangt de hoofdboeker een mail, degene waarvan het e-mailadres dus is ingevuld tijdens het plaatsen van een bestelling. Klik in die mail op de knop ‘personaliseren’.
Stap 2: Login
Log in met het e-mailadres waarmee je ook de order hebt geplaatst en vul de gevraagde gegevens in.
Stap 3: Personaliseer als hoofdboeker je eigen ticket(s)
Klik op ‘personaliseer’ bij de ticket(s) die je zelf wilt gebruiken. Het is belangrijk dat de naam op de ticket overeenkomt met degene die hem daadwerkelijk gaat gebruiken.
Je kunt maar één type ticket op je eigen naam personaliseren. Je kunt bijvoorbeeld niet twee campingkaarten op je eigen naam zetten, maar wel verschillende dagkaarten.
Stap 4: Nodig anderen uit
Heb je ook tickets gekocht voor anderen? Nodig ze dan uit om hun eigen ticket(s) te personaliseren. Klik op ‘uitnodigen’, kopieer de link die je te zien krijgt en stuur deze via bijvoorbeeld WhatsApp of e-mail naar degene voor wie het ticket bedoeld is. Diegene kan vervolgens met zijn/haar eigen e-mailadres inloggen en zijn/haar ticket personaliseren. Het is mogelijk dat de persoon die jij uitnodigt nog een account moet aanmaken, indien die persoon nog niet bij ons bekend is.
Zitten er jeugdkaarten in je bestelling? Dan ben je mooi rap klaar, die hoeven namelijk niet gepersonaliseerd te worden en worden verzonden per mail zodra de overige tickets uit de order zijn gepersonaliseerd.
Stap 5: Klaar!
De hoofdboeker kan de gepersonaliseerde tickets downloaden vanuit de personalisatieomgeving. Zijn alle tickets uit de order gepersonaliseerd? Dan ontvangt de hoofdboeker de tickets (ook) per mail. Nu is het kwestie van aftellen tot de Zwarte Cross 2026!
Stap 6: Oeps, verkeerde naam op het ticket?
Wacht even! Wat moet je nu doen als er toch iemand anders gaat dan diegene die gepersonaliseerd heeft? Dan kan de hoofdboeker het ticket depersonaliseren in de personalisatieomgeving en vervolgens de persoon die wel gaat uitnodigen om het ticket te personaliseren.
Ik heb mijn ticket via TicketSwap gekocht. Hoe kan ik de naam wijzigen? Dat kan via ticketswap.nl (let op: via de website en dus niet via de app). Ga naar het ticketoverzicht > klik het ticket aan waarvan je de gegevens wil aanpassen > ga naar ’ticketgegevens bewerken’ en voer jouw gegevens in. Klaar? Dan vind je een nieuw ticket in jouw account.