Harder!-kaartverkoop vanaf 8 november: dit moet je weten
gepubliceerd op 03 november 2025
Half gas, doar doe ik niet an! Speciaal voor onze lieve fanclubleden hebben we alle handige informatie rondom de kaartverkoop voor de Zwarte Cross 2026 een rijtje gezet. Lees het maar eens even rustig door dan komt alles goed!
Op zaterdag 8 november, om stipt 11.00 uur, gooien we de digitale poorten naar onze ticketshop exclusief open voor Harder!-leden. Jawel, als fanclublid heb je een week voorrang op de rest van de wereld.
Hoe kom ik in de Harder!-ticketshop?
Met een unieke toegangslink, die je op 6 november via de mail ontvangt. Alleen via deze link kom je de ticketshop in op zaterdag 8 november. Je kunt de shop maar via één apparaat tegelijk bezoeken met je toegangslink. Gebruik je de link op meerdere apparaten? Dan kan je link tijdelijk (max. 10 minuten) geblokkeerd worden. Zorg er dus voor dat je maar op één apparaat in de wachtrij staat en sluit de wachtrij op de rest van je apparaten.
Heb je de mail met unieke toegangslink niet ontvangen? Ook niet in je spam of op een ander e-mailadres wat je hebt (waarvan je het bestaan haast vergeten was)? Dan kun je jouw unieke toegangslink via hier opvragen. Ook wanneer je er heilig van overtuigd bent dat je de mail hebt gezien, maar die toch op onverklaarbare wijze verdwenen is uit je mailbox, dan kun je ‘m opnieuw opvragen via deze link. Kom je er alsnog niet uit en/of denk je dat jouw e-mailadres niet bij ons bekend is? Mail dan naar [email protected] en benoem hierbij je unieke code, dan helpen we je.
De wachtrij
Voor de Harder!-kaartverkoop werken we met een wachtrij, net als bij de crossinschrijving en de wereldwijde kaartverkoop. Via de unieke toegangslink is het dus mogelijk om alvast in de wachtrij te gaan staan vóór 11.00 uur. Om 11.00 uur krijgt vervolgens iedereen een willekeurige plek in de wachtrij toegewezen. Om 6.00 uur ’s ochtends klaar gaan zitten? Onnodig! En sterker nog: F5’en heeft ook geen zin en kan er zelfs voor zorgen dat je weer achteraan kunt aansluiten. Geduld hebben heeft wel zin. Kom je na 11.00 uur in de wachtrij? Dan sluit je automatisch achteraan aan.
Welke kaartsoorten zijn er en hoeveel mag ik er bestellen tijdens de Harder!-kaartverkoop?
Je kunt maximaal 2 tickets bestellen, in alle mogelijke kaartcombinaties. De beschikbare kaartsoorten zijn: Dagkaart (donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag), Campingticket incl. toegang festival (Ingang Zuid of Ingang Noord), Campingticket Ingang Zuid incl. camper/caravan (max. 1 per Harder!-lid), tickets voor Camping ’t Zilveruitje (tent voor 2 personen, incl. toegang festival) en tickets voor Kampeerhotel Grasnapolsky (één tent voor 2 personen, incl. toegang festival). Jeugdkaarten zijn uitgezonderd van deze regel. Hiervan kun je er max. 4 bestellen, bovenop de andere 2 tickets die je mag bestellen. Je kan dus met jouw unieke toegangslink één keer inloggen in de ticketshop om alle gewenste tickets te bestellen. LET OP: Op alle kaartsoorten geldt; zolang de voorraad strekt. Er is voor de Zwarte Cross 2026 geen garantie dat ieder Harder!-lid een campingkaart en/of camper-/caravankaart kan kopen. Wel is er de garantie dat ieder Harder!-lid een ticket voor de Zwarte Cross 2026 kan bestellen. Alles over onze beschikbare kaartsoorten en –prijzen vind je hier.
Op de Zwarte Cross-camping geldt een minimale leeftijd van 18 jaar. Ben je onder de 18 jaar, dan kun je geen campingpolsbandje bemachtigen. Koop dan dus ook géén campingkaart.
Welke betaalmethoden zijn er?
Tijdens zowel de Harder!- als wereldwijde kaartverkoop kun je betalen met: iDeal, MasterCard, VISA en expliciet voor België ook Bancontact.
Personaliseer je tickets vanaf 24 november
Heb je de tickets binnen? YES! Dan zien we je op de Zwarte Cross 2026. Mits je jouw tickets gepersonaliseerd hebt, want dat is noodzakelijk. Personaliseren is mogelijk vanaf 24 november 2025. Elke bezoeker moet zijn/haar eigen toegangsticket(s) personaliseren om toegang te krijgen tot het evenement, via een persoonlijk Zwarte Cross-account.
De hoofdboeker – degene die de ticket(s) besteld heeft – ontvangt een mail zodra personalisatie beschikbaar is. Vanaf dan is het mogelijk om als hoofdboeker je eigen ticket(s) te personaliseren en om mede-Crossers uit te nodigen om de overige tickets te personaliseren. De hoofdboeker kan de gepersonaliseerde tickets downloaden vanuit de personalisatie-omgeving. Zijn alle tickets* uit de order gepersonaliseerd? Dan ontvangt de hoofdboeker de tickets (ook) per mail.
Hulp nodig bij het personaliseren? Check dan het stappenplan. Heb je nog vragen over personalisatie? Raadpleeg dan onze FAQ.
* Jeugdkaarten hoeven niet gepersonaliseerd te worden. Deze ontvang je zodra de complete order is gepersonaliseerd.
Vanaf 8 november verkrijgbaar voor onze Harder!-leden
Onze naaldfanaten en ontwerperati hebben zich wekenlang opgesloten in hun atelier. En het huzarenstuk mag er wezen: een nieuw Harder!-ledenshirt én Harder!-pet! Deze twee pronkstukken zijn niet alleen in elkaar geflanst voor onze taaie vaste Harder!-garde, maar óók voor het nieuwe gespuis dat zich laatst bij de Harder!-club heeft mogen voegen. De oplage is beperkt, dus wees d’r a
ls de wiedeweerga bij, anders wordt het Nøhlen zonder pet op.
Máár dat is niet alles, de geesten van de Achterhoek zijn ook losgebroken, want ’t geet hier spoken!!! Een T-shirt, de long sleeve voor wie ook in de nacht wil paraderen, een stickerset die gitaren, caravans en kantoorspul laat schrikken, het Tante Rikie kaartspel voor een hevig potje bridgen, en de vermaarde Nozem Oil literfles voor wie het vuur smerig wil voeden.
Jouw bestelling wordt binnen 2 – 7 werkdagen verzonden. Hiervan ontvang je een track & trace code per mail.
Meer weten over je Harder!-lidmaatschap?
Wil je nog meer info over jouw Harder!-lidmaatschap? Of ben je misschien onlangs verhuisd waardoor je ons magazine niet meer op het juiste adres ontvangt? Klik dan even hier en wijzig – indien nodig – je gegevens.
Geen Harder!-lid?
Geen paniek, de wereldwijde kaartverkoop start op 15 november. Zorg dus dat je er dan klaar voor zit!
Nog vragen?
Heb je nog vragen? Check dan onze veelgestelde vragen, oftewel ‘FAQ‘.
Mocht je er dan alsnog niet uitkomen, mail dan naar [email protected].