#ZC19: de leukste items uit de media

#ZC19: de leukste items uit de media

Jullie vrolijk beschilderde caravans staan weer netjes bij pa en ma in de stalling, tentstokken hebben het eerste laagje zolderstof zonder tegenstribbelen geïncasseerd en de Zwarte Cross festivaloutfits hangen fris en fruitig in het zonnetje aan de waslijn. Alsof er nooit iets is gebeurd… Maar tussen 18 en 21 juli heeft de wereld wel degelijk even op z’n kop gestaan. Op die 160 hectare is nieuws gemaakt als nooit tevoren: er een hoop geschreven, geproat, geblogd en gevlogd. Zeker onze mediapartners hebben zich het zweet uit de sokken gerend om verslag te doen van alles waar de Zwarte Cross voor staat.

De afgelopen weken hebben we – al zittend in het zwarte gat – eens goed de tijd genomen om alles te lezen, te bekijken en beluisteren. En dat was veeeeeeel! Dit zijn volgens ons de leukste, grappigste, mafste en meest ontroerende berichten uit de media. Zak even in je luie tuinstoel en laat je verrassen want waarschijnlijk openen zich hier de poorten naar een nieuw stukje Zwarte Cross voor jou:

GeenStijl als mediapartner: een spannende maar minstens zo originele samenwerking!
De normaal wat bleke computerkoppies van GeenStijl hadden op donderdag net zoveel kleur op de wangen als Tante Rikie d’r knalroze onderbroeken, dus blijkbaar deed het tripje naar de Achterhoekse natuur ze goed. Er ging een wereld voor ze open toen ze zagen dat alle leeftijden door elkaar heen feesten in de Achterhoek. De scherpheid van de redactie brokkelde langzaam af en uiteindelijk zagen we ze knuffelend met een Tante Rikie-pop over het terrein dartelen. Dat vredelievende resulteerde in een toffe video waarin Tante Rikie – voor het eerst in haar leven – geïnterviewd wordt door kids onder begeleiding van GeenStijl. Kijken maar!

Om nog even door te gaan op kids: het item op het Jeugdjournaal is ook supercool. Kijk eens door de onbezorgde bril van een tienjarige en laat je verrassen over hoe een persoon van 1,10 meter hoog een festival beleeft: KLIK

Zwarte Cross in zijn puurste vorm: motorcross en stunts
Van kinderen door naar de cross en stunts, dat waar het écht om gaat. Zowel mediapartner Motorsport.com als Vice.com zijn hier vol ingedoken. Motorsport.com is van de serieuze verslaglegging, de Dutch Masters en het echte werk. Maar ook op een Zwarte Cross zonder Jeffrey Herlings hebben ze enorm veel content kunnen maken. Dit jaar mochten ze zelfs een tandembackflip weggeven aan iemand uit hun eigen fanbase. Dat hebben ze heel tof vastgelegd, bekijk de adrenalinekick hier: KLIK

Bij Vice streven ze in de eerste plaats naar een origineel verhaal en een frisse, onverwachte invalshoek. Kijk, dat past goed bij de Zwarte Cross! Ze brengen een gekke mix aan onderwerpen, maar de maker staat altijd centraal. Die heeft een eigen blik op de wereld die aansluit bij de doelgroep. In dit geval waren het Sam van Raalte en David Meulenberg die vanuit hun kijk op de wereld het Rennerskwartier in beeld hebben gebracht. Misschien voor de meesten van ons wel bekend, maar voor Amsterdam & co natuurlijk een hele frisse, nieuwe beleving, zo’n Rennerskwartier. Check het hier: KLIK

Muziek en theater in woord en beeld
Naast cross en stunts draait het natuurlijk om muziek en theater. Zowel mediapartner Festileaks als mediapartner Pinguin Radio hebben dat prachtig vertaald via hun eigen kanalen. Festileaks, een vrolijke club vriendelijke festivalgangers die zich in het leven van de echte rock ’n roll hebben gestort. Neem een kijkje backstage: KLIK

Pinguin Radio, al vrij lang bevriend met ons festival, heeft dit weekend ook weer goed doorstaan. We ontvingen een erg toffe reactie van de Pinguin-redactie in de mailbox:

“Als ik mezelf hoor vertellen aan mensen over jullie aanpak – invulling – organisatie – motivatie – productie – vormgeving – programma – sfeerzones – vrijwilligers enz enz is jullie prestatie bizar als je alles op een rij zet. #trots dat wij daar een heel klein onderdeel van hebben mogen zijn!!”

Kijk Pinguin, wij zijn ook trots dat jullie partner zijn! KLIK

Streekberichten
Ook onze partners uit de regio hebben flink de mouwen opgestroopt voor toffe items. Zo waren Regio8 en Omroep Gelderland bij de kerkdienst met Typhoon en hebben ze daar een mooi item van gemaakt:

De charmante Lisanne Halleriet van Regio8 wist ook nog een interview met de legendarische Heino te fixen:

En natuurlijk is daar weer de altijd toffe samenvatting van Omroep Gelderland, zodat wij als Feestfabriek personeel ook een goed beeld krijgen van hoe het eraan toe ging op het terrein: KLIK

Tot slot nog wat laatste hele toffe dingen die het kijken of lezen waard zijn!

  • Ons mindervalidenhotel op NPO 3fm:

Terug naar overzicht